Kaj je samopodoba?

Samopodoba je celota, katere del sta tudi samozavest in samospoštovanje.

Lahko bi rekli, da je samozavest vedenje o tem, kdo sploh smo in zakaj smo takšni. Samozavestni smo takrat, ko verjamemo, da nekaj zmoremo in znamo.

Samospoštovanje pa je tisti občutek, ko sebe v celoti sprejemamo, ko enostavno vemo, da smo vredni! Vredni uspeha, podpore, razumevanja, spoštovanja od sebe in prav tako od drugih.

Samopodoba se začne oblikovati in nastajati že zelo zgodaj. Je precej kompleksen del nas in skozi celotno naše življenjsko obdobje se le-ta spreminja. Prav tako poznamo več različnih samopodob:

  • Družbena samopodoba – povezana je s partnerskimi odnosi in družino.
  • Telesna samopodoba – povezana je z našim fizičnim izgledom in telesnimi sposobnostmi.
  • Operativna samopodoba – povezana je z našim delovanjem v različnih okoljih (šola, služba, prosti čas).

Oblikovati jo pomagajo okolje, v katerem živimo in naši bližnji. Skozi leta se ta podoba samo še utrjuje ali pa ponekod tudi spreminja. Vse je odvisno od tega, koliko smo pripravljeni vlagati vase in v spremembo, ki nam bo zagotovila dobro samopodobo.

Na tem mestu se lahko vprašamo: Kaj verjamem o sebi? Kako se želim videti? Kdo želim biti?

Zakaj je dobra samopodoba tako pomembna?

Kot ste lahko že do sedaj razbrali, je naša samopodoba povezana z vsemi aspekti našega življenja. Povezana je s tem, kako uspešni smo v življenju in koliko svojih potencialov lahko dejansko izkoristimo. Pravzaprav dobra samopodoba prinaša boljšo kvaliteto življenja.

Vsako področje, ki se ga lotimo, je za nas lahko uspešno; pa naj si bo to zdravje, starševstvo, delovanje na delovnem mestu / kariera, partnerstvo, … Kadar imamo dobro samopodobo, imamo tudi moč, da se lotimo vseh izzivov in tako lažje dosežemo zastavljene cilje.

Kaj vse vpliva na samopodobo?

Na našo samopodobo vpliva več različnih dejavnikov, ki jih lahko razdelimo na notranje in zunanje.

Notranji dejavnik je tisti naš notranji glas, ki ga lahko imenujemo “notranji negativec”. Verjetno ga je vsak od nas že kdaj slišal. To je tisti glas, ki nam pravi, da ne zmoremo, da nismo dovolj vredni, da si ne zaslužimo, da smo butasti, da smo debeli, da smo grdi, razmišlja o tem, kaj vse bi lahko šlo še narobe … Ga prepoznate?

Vsi ga imamo, od nas pa je odvisno, ali mu bomo prisluhnili in ga upoštevali ali ne.

Notranji dejavniki so prav tako naše želje in cilji. Vse, kar si zase želimo in česa ne, nam pomaga ustvarjati našo samopodobo.

Zunanji dejavniki so vplivi družinskega okolja, odzivanje drugih na nas, naš zunanji videz in naši dosežki.

Ko nam ljudje govorijo, da smo dobri v nečem ali pa da resnično nimamo pojma o kakšni zadevi, začne to vplivati na naše dojemanje samih sebe. Tudi izgled posameznika lahko močno vpliva na dojemanje samega sebe.

V obeh primerih je ključno, da krepimo našo samozavest, torej vedenje o tem, kdo smo! Kajti okolica je tista, ki za nas prinaša izzive in včasih tudi dvome. Dostikrat se zgodi, da v tem vrvežu pozabimo, kdo smo in kaj izbiramo zase. Tukaj samozavest odigra ključno vlogo.

Kako krepimo samozavest?

5 korakov za boljšo samozavest:

1 KORAK: Analizirajte tisti del svojega življenja, kjer si želite narediti spremembo. Kakšno spremembo potrebujete, da bi se počutili bolje?

2 KORAK: Začnite sprejemati sami sebe točno takšne, kot ste v tem trenutku. V tem koraku je pomembno, da razumete, kako postopek celjenja / spremembe sploh poteka. Kadarkoli želimo nekaj spremeniti, se proti temu ne borimo, vendar z ljubeznijo sprejmemo in se odločimo za pozitivno spremembo. Dobre misli pritegnejo še več pozitivnih učinkov, ki se povrh vsega zgodijo še hitreje, kot če bi ohranjali negativne misli.

Spomnite se, na kaj ste pri sebi ponosni, kaj vam je na vas všeč, kaj iz preteklosti bi si želeli obuditi, kateri del sebe ponovno aktivirati?

Spomnite se, kakšen je občutek, ko ste ljubljeni in ko ljubite sebe?

3 KORAK: Začnite verjeti vase! Čeprav ste leta in leta verjetno gojili neke misli o sebi, ki so pripomogle, da je vaše izbrano področje ne ravno čudovito, je sedaj čas, da te misli popolnoma opustite. Zamenjajte jih z novimi, podpornimi mislimi / prepričanji. Ven s starim in notri z novim. Vsakdo od nas potrebuje RESET. Če pri tem potrebujete pomoč, lahko zanjo prosite prijatelja ali osebo, ki ji zaupate ali pa najamete trenerja / coacha, ki vam bo pomagal pri spremembi vaših prepričanj.

Ko boste verjeli vase, se za vas začne novo poglavje vašega življenja in to se bo poznalo v vsaki celici vašega telesa, tudi v drži, glasu in zgolj vaši prisotnosti.

4 KORAK: Pojdite v akcijo. Določite si jasen cilj, ki ga poskusite čim bolj natančno opredeliti in opremiti s časovno komponento. Torej do kdaj želite doseči to spremembo. Dovolj je, da se posvetite enemu cilju naenkrat. Lahko ga razdelite tudi v manjše korake in za te določite časovni okvir. Cilj izbirajte tako, da bo dosegljiv. Kajti pomembno je, da si zadamo cilje, ki jih lahko dosežemo. Ob doseganju cilja se počutimo opolnomočeni, samozavestni, dvigujemo pozitivno samopodobo.

5 KORAK: Proslavljajte svoje dosežke! Ne glede na to, kako majhni ali veliki se vam zdijo. Pomembno je namreč občutiti zmagoslavje in vzdrževati dober notranji občutek. S tem si boste pridobili občutek zmagovalca. Zmagovalci pa si vedno lahko povedo spodbudne besede in se spravijo v miselno stanje, ki spodbuja napredek, razvoj in dobro počutje. To stanje le še dodatno krepi samozavest in utrjuje vašo pozitivno samopodobo. V tem stanju si boste lahko rekli: Super sem! Zmorem! Zaslužim si! Vreden sem! Uspelo mi bo!

Ko boste želeli zamenjati svoje misli v bolj podporne si lahko pomagate s spodnjim izborom ali pa dodate še kakšno svojo.

10 afirmacij za boljšo samopodobo / samozavest:

  1. Spoštujem se in se sprejemam.
    2. Postavljam si cilje in si prizadevam, da bi jih dosegel/-a.
    3. Sprejemam ljudi in z njimi sodelujem.
    4. Rešujem “probleme” in se jim ne izogibam.
    5. Učim se spopadati s stresom.
    6. Razmišljam pozitivno.
    7. Prevzemam odgovornost zase in za svoje vedenje.
    8. Zavedam se, da sem dragocen, edinstven in neponovljiv človek.
    9. Postavim se zase, postavljam meje.
    10. Prepoznavam, sprejemam in izražam svoja čustva.

Za konec pa še nekaj vaj, ki vam bodo pomagale okrepiti vašo samozavest in s tem tudi samopodobo. Izvajate jih lahko tudi večkrat letno, da se spomnite in utrdite svojo samopodobo… za vedno.

VAJA 1: Pišite DNEVNIK KOMPLIMENTOV

  • Kaj drugi cenijo pri vas?
  • Kaj so vaše edinstvene sposobnosti?
  • V čem ste resnično dobri?
  • Kaj vam je všeč pri sebi?
  • Kaj ste že dosegli?

Dnevnik vsak dan dopolnite in zapišite, katere dobre stvari so se zgodile “danes”.

VAJA 2: Vprašajte 8 ljudi, kaj so vaše edinstvene sposobnosti ali kaj pri vas najbolj cenijo in jih zapišite.

VAJA 3: Napišite vsakogar in vse, kar je trenutno v vašem življenju dobro in pozitivno, upoštevajte tudi sebe.

* Preglejte seznam in ugotovite, kako srečni ste v resnici v tem trenutku. Za vse kar je dobrega bodite hvaležni.

Hvaležnost vam bo prinesla še več takšnih občutkov.

Avtorica: Maja Kure, ICF Coach in trener, Mentor za zavestno življenje

VEČ O ČLANSTVU >

Postanite član Inštituta!

Zagotovite si celoletni dostop do ekskluzivnih vsebin s področja financ, zdravja, miselnosti in energetike in začnite graditi svojo lastno neodvisnost!

VEČ O ČLANSTVU >
2018-11-12T21:47:13+00:0012. november, 2018|0 komentarjev

Veseli bomo komentarjev