5 nasvetov za odpravljanje želodčnih težav

Želodec je občutljiv organ in odpravljanje želodčnih težav pogosto neuspešno. Ker se mnogo ljudi v naši družbi spopada z želodčnimi težavami ali bolečinami, smo povzeli nekaj nasvetov, ki preizkušeno pomagajo. Poleg koristnih nasvetov za odpravljanje želodčnih težav, pa članek vsebuje tudi spodbude in usmeritve k temu, da želodcu bolj prisluhnete, ga opazujete in se od njega sami učite o pravih razlogih za nelagodje.

Nasvet 1: Pijte dovolj tekočine

 Če želimo zmanjšati želodčne težave, je pomembno, da se v času med enim in drugim obrokom dovolj hidriramo. Velik kozarec vode, limonade ali čaja takoj zjutraj, ko vstanemo, je odličen začetek dneva, ki povrne telesu tekočino, ki smo jo ponoči z dihanjem in procesi izgubili.

Ravno tako je pitje vode ali nesladkanega čaja tekom dneva ključno za ohranjanje ravnovesja v sluznici želodca in želodčni kislini. Vodo lahko pijemo do 15 minut pred obrokom, po obroku pa je dobro, da damo želodcu vsaj eno ali dve uri časa za prebavo, preden spet pijemo. S pitjem vode lahko poskusite tudi, ko se bolečina že pojavi, saj bo to pogosto zaleglo in bolečino zmanjšalo ali odpravilo.

Zlat nasvet glede tekočine je kolmežev čaj oziroma čaj iz korenine kolmeža, ki ga lahko pijete zjutraj ali tekom dneva. Vredno preizkusiti!

 Nasvet 2: Uredite svoje prehranjevalne navade

O prehrani pri težavah z želodcem je dostopnih veliko informacij. V osnovi je dobro upoštevati glavne smernice, kot je izogibanje dražeči hrani, kavi in alkoholu oziroma izogibanje hrani po kateri sami vidite, da imate težave.

Nekaj temeljnih pravil, ki vas lahko glede hrane podprejo, pa je podanih v nadaljevanju:

  • Jejte vsaj 2-3 obroke na dan: zajtrk, kosilo in večerjo.
  • V času med enim in drugim obrokom je zelo pomembno, da ne jeste manjših prigrizkov, da želodec lahko dobro opravi svoje delo – prebavo glavnega obroka.
  • Glavne obroke imejte vsak dan približno ob enakem času, saj telesu in želodcu ustreza prisotnost ritma.
  • Načrtujte obroke (kdaj in kje boste jedli), da vam jih ne bo treba spuščati.
  • Jejte le takrat, ko ste umirjeni.
  • Upoštevajte volumen želodca, ki je okoli 1 liter. Od tega litra mora približno tretjina ostati prazna, da želodec lahko opravlja svojo funkcijo.

Upoštevaje tisto, kar vidite, da vašemu želodcu ustreza. Vsekakor je smiselno tudi, da med večerjo in zajtrkom mine vsaj 12 ur, v katerih pride do manjšega postenja in s tem počitka prebavil.

Nasvet 3: Uvedite dopolnila, ki vidite, da vam pomagajo

 Med dopolnili, ki jih je vredno omeniti je vsekakor olje. Žlička olivnega olja pred ali po obroku lahko znatno omili vaše težave. Vredno je omeniti in preizkusiti totrovo olje, ki je odlično za želodec, hkrati pa uravnotežen vir omega 3, 6 in 9 maščobnih kislin.

Probiotiki so tisti dodatek, ki bo pri porušeni črevesni flori hitro vzpostavil nazaj ravnovesje in raznolikost črevesnih bakterij. Ravno tako so fermentirani izdelki (npr. kislo zelje) tista nepogrešljiva skrivnost naših prednikov, ki jo dandanes prevečkrat pozabimo.

V kolikor so vaše želodčne težave povezane z bakterijo Helicobacter pylori je zeolit dodatek, ki vam lahko zelo pomaga.

Nasvet 4: Preverite prisotnost bakterije Helicobacter pylori

Pri pojavljanju želodčnih težav je vedno smiselno opraviti test za prisotnost bakterije Helicobacter pylori in ob pozitivnem testu okužbo ustrezno zdraviti. S tem, da veste ali je bakterija prisotna, lahko lažje razumete svoje težave in se jih tudi ustrezno lotite. Ni nujno, da ta bakterija vedno povzroča težave, je pa njena prisotnost glavni razlog za nastanek razjed sluznice želodca, dvanajstnika ter kroničnih bolezni želodčne sluznice.

 Nasvet 5: Spoznajte čustveno ozadje svojih fizičnih težav

Čeprav je ta nasvet zadnji, je še kako zelo pomemben! Veliko težav z želodcem ima namreč svoje jedro v čustveni razdražljivosti, stiski, preobremenjenosti (stresu) ali občutku neobvladovanja situacije. Dobro je, da svoja čustva ozaveščate, sprejmete in opazujete njihovo povezavo z mislimi in fizičnim odzivom. Izredno pomembno je tudi, da imate svoje načine ali tehnike, ki vas lahko vedno spravijo nazaj v ravnovesje in v umirjeno, vedro stanje duha.

Težave z želodčno kislino?

Težave s kislino konvencionalno rešujemo z zdravili, kar pogosto le začasno odpravi simptome, ne pa pravih vzrokov. Presežek kisline, kot vzrok, je zelo redek pojav. Za tem simptomom se v večini skrivajo druge težave (med njimi tudi kronična dehidracija), ki jih je potrebno raziskati in najti resnične vzroke.

Ugotavljanje zdravstvenega stanja

 V vsakem primeru je dobro, da zdravstveno ugotovimo, ali gre za premalo ali preveč želodčne kisline, motnje gibanja želodca, mehanske motnje, okužbo z bakterijo ali zastrupitve, razjede, gastritis, stanjšanje želodčne sluznice, itd. Če je katero od teh stanj že prisotno, je korak naprej tudi ugotavljanje tega, kaj je povzročilo neko fizično spremembo. Pri tem ne smemo podcenjevati vpliva misli, čustev, predvsem pa podzavesti na naše fizično zdravstveno stanje.

 Samoopazovanje in zapisovanje

Dober način samoopazovanja in iskanja vzrokov svojih težav je, da si zapisujete, kdaj se želodčne težave pojavijo. Pri tem opazujte tako vpliv hrane, pijače, količin, ki jih zaužijete, kot tudi po kakšnih čustvenih stanjih pride do nelagodja. V kolikor je izvor težav čustven, se je treba zavedati, da lahko vedno pride do nekaj-urnega ali nekaj-dnevnega zamika med čustvenimi stanji in pojavom fizičnih neravnovesij.

Naj vam bodo zgoraj podani nasveti v pomoč in podporo pri odpravljanju želodčnih težav. Več vsebin o želodčnih težavah bo v kratkem dostopnih tudi preko našega članskega portala, kamor se lahko prijavite preko spodnje povezave.

Avtorica članka: Sabina Blumauer,  Svetovalka, učiteljica Gokhale metode

VEČ O ČLANSTVU >

Postanite član Inštituta!

Zagotovite si celoletni dostop do ekskluzivnih vsebin s področja financ, zdravja, miselnosti in energetike in začnite graditi svojo lastno neodvisnost!

VEČ O ČLANSTVU >
2018-11-23T14:48:28+00:0019. november, 2018|0 komentarjev

Veseli bomo komentarjev