Uporaba telefona za izboljšanje drže vratu

Dolgotrajna uporaba telefona ali računalnika lahko povzroči, da nas vrat začne boleti. Napetost v večini opazimo, ko je bil vrat v slabem položaju že kar nekaj časa. Bolj kot nas vsebina, ki jo gledamo na telefonu ali drugih napravah pritegne, manj se zavedamo kam je zlezel naš vrat, kje so naša ramena ali kako se je ukrivila naša hrbtenica. Želimo vam pokazati, kako v ta del življenja vnesti več zavedanja in, kako z zavestno uporabo mobilih naprav celo odpraviti bolečine v vratu.

Gledanje v telefon

Uporabi telefona se težko izognemo, saj je del našega sodobnega življenja in ga potrebujemo. Težave pa se lahko pojavijo zaradi slabih navad in načina kako telefon držimo pred seboj, ko ga uporabljamo. Enako velja za delo za računalnikom, branje knjig ali držanje drugih predmetov.

Fantek na sliki zelo lepo prikazuje dober način uporabe telefona. Glava, vrat, ramena in zapestja drži postavljena najbolj optimalno za dobro počutje sklepov in mišic, za dobro koncentracijo in prekrvavitev.

Zdravstvene težave

Kadar dovolimo, da naša glava zdrsne naprej, da se ramena sključijo in, da zapestja ostajajo v prepognjenem položaju dlje časa, potem tvegamo vrsto zdravstvenih težav. To vključuje obrabo in vnetja vratne hrbtenice, sesedanje vratne hrbtenice, priščipnjen živec v vratu, slabo prekrvavitev v rokah (ki jo povzroča slaba arhitektura v ramenskem predelu), artritične spremembe v zgornjem delu hrbtenice, vnetna stanja v zapestjih, itd.  Vsemu temu se lahko z dobro držo izognemo, a potrebujemo pripravljenost za spremembo in pravo znanje, kako to dosegati.

Pogoste napake, ki jih počnemo

Ozavestimo najprej najbolj pogoste napake, ki jih počnemo.

1.napaka: glava potisnjena naprej

2.napaka: glava nagnjena nazaj (brada navzgor)

3.napaka: vrat v splošnem skrajšan (spredaj in zadaj)

Izboljšanje situacije s postavitvijo glave na svoje mesto

Če želite situacijo izboljšati, naredite sledeče:

  1. Potegnite glavo nazaj nad linijo hrbta, kot bi predal potisnili nazaj v omaro.
  2. Zarotirajte glavo, tako da se brada spusti navzdol (prikazano na sliki).

Položaj, ki ste ga dosegli s korakom 1 in 2 je lažje vzdrževati, če se spremembe lotite počasi in vztrajno, saj se morajo mišice prilagoditi nazaj na dobro držo. Podaljšan vrat v liniji s hrbtenico je temeljni ključ za odpravo bolečin v vratu, za dobro prekrvavitev tkiv in razbremenitev medvretenčnih diskov.

Dodatno vam lahko pomaga tudi sledeče:

  • Podaljšajte sprednje in zadnje mišice vratu s tem, da

a) sprostite nepotrebno napetost v mišicah in

b) okrepite mišico longus colli.

Je tak položaj lahko udoben?

Držanje telefona v višini oči, kot prikazuje fantek na prvi sliki, je po nekaj časa lahko naporno, hkrati pa takega položaja ne potrebujemo ves čas. Vedno lahko bolje uporabimo tudi svoje oči, ki imajo presenetljivo veliko vidno polje. Poskusite lahko več stvari. Telefon lahko držite kjerkoli vam je prijetno, z rokami lahko počivate na mizi.  Postavite vrat v dobro držo in glejte naprej. Potem navzdol usmerite le svoje oči. Ali lahko vidite telefon? Če ne, glavo malo zasukajte navzdol. Verjetno boste ugotovili, da glave res ni treba spuščati tako zelo naprej, kot ste bili navajeni, da bi videli ekran telefona.  Glejte torej s svojimi očmi in ne s svojim vratom! Najdite položaj, ki vam je udoben.

Zavedanje in zavedanje

Navada je železna srajica, vendar pa se navade da spremeniti, če smo vztrajni. Bolečina je velikokrat naš edini motivator, čeprav to ni potrebno. Naj vam bo ta članek v veliko spodbudo pri razvijanju nove navade dobre postavitve vratu. Spomnite se na vrat večkrat na dan in ga zapeljite nazaj nad linijo hrbtenice. Naredite si opomnik. Zavestno razvijte novo navado. Če vam kljub prebranemu še vedno ni popolnoma jasno kako to narediti, vam je podrobno znanje Gokhale metode vedno na voljo.

Sabina Blumauer, učiteljica Gokhale metode

Bolj poglobljeno in vodeno se lahko v tematiko soočanja s stresom in premagovanjem bolečin preko fizičnih vaj za sprostitev seznanite v novi video seriji, ki smo jo za vas pripravili na Inštitutu za neodvisnost. Video serija je namenjena kratkim gibalnim odmorov, ki podpirajo zdravje hrbtenice, razmigajo telo, sprostijo um ter vas korak za korakom usmerjajo v večje zavedanje tega trenutka, večjo sprostitev in kakovost življenja.

ŽELIM IZVEDETI VEČ O FIZIČNIH VAJAH ZA SPROSTITEV