Kako telovaditi pametneje in ne močneje

Tudi vi radi telovadite izven meja udobja? Ste vedeli, da to lahko naredi več škode kot koristi, če vaša telesna drža pri vadbi ni dobra? Preberite si 5 nasvetov glede pametne vadbe, ki vam bodo omogočili, da bo vaše gibanje še bolj prijetno in brez tveganja za poškodbe.

Naučite se telovaditi pametneje, ne le močneje, in to vsakič, ko ste aktivni

#1: Najprej izboljšajte svojo telesno držo

Izboljšanje telesne drže je osnova in ključ za boljšo učinkovitost vadbe, saj mišice daje v tak položaj, ki je skladen z anatomijo človeškega telesa. V tem položaju lahko mišice najbolje izkoristimo in treniramo

Dobra drža tudi prepreči nepotrebne obrabe in poškodbe sklepov med gibanjem ter dodatnimi obremenitvami. Pogosto ljudje želijo pridobiti kondicijo ali moč na način, da povečajo čas ali intenziteto telovadbe. Dejstvo je, da če sistematično ne naslovimo težav s telesno držo med telovadbo, lahko slaba drža vodi do poškodb.

Predstavljajte si, da se vaš avto vozi naokoli z rahlo zvitim kolesjem! Večja, kot bo hitrost, večja bo možnost, da nekaj “odpove”. Če ima vozilo težave, rešitev torej ni to, da ga vozimo dodatno in hitreje – najprej ga je treba popraviti! Popravljanje telesne drže lahko naredi čudeže v učinkovitosti vaše vadbe. V manj časa lahko pridete do veliko boljših rezultatov.

Če s slabo telesno držo telovadimo intenzivneje in več, potem je to tako, kot da bi se naokoli vozili z vozilom, ki ima mehanično težavo. Naslovite izvor težav in si zagotoviti bolj trajnostno delovanje.

#2: Vsakodnevne dejavnosti uporabite kot telovadbo

Živimo v dobi, ko smo vsi zelo “zaposleni”. Pri toliko dejavnosti je včasih izziv najti čas za telovadbo. Ravno zato je idealno, če lahko vaše vsakodnevne obveznosti postanejo čas za krepitev telesa.

Kako svoje telo torej uporabljati bolj modro in vaje vključiti v dan? Dobra hoja določene mišice krepi, določene pa razteza (psoas m., meča, zadnje lože) in če dobro hodimo po pisarni, hodnikih, v in iz službe, po hiši, vrtu, gozdu … potem smo za svoje telo naredili ogromno! Drugi primer je pripogibanje. Na dan se pripognemo vsaj 20x. Če to izvedemo dobro, namesto da se krivimo, potem je to za telo odlična telovadba.

Če vsakodnevne aktivnosti opravljate z dobro držo, lahko te aktivnosti za vas delujejo kot telovadba.

#3: Vključite svoje prijatelje in družino

Preprosto pametneje je, da čas izkoristite in svojo vadbo združujete z družabnim časom s prijatelji ali družino. Telovadba skupaj z drugimi je dobra navada in ima hkrati pozitiven učinek na mentalno zdravje. Če je ta telovadba izvedena še varno (kot v tej spletni vadnici), ima dodaten namen, ki mu lahko služi. Vsak posameznik ima seveda svoje gibalne potrebe, zato je pomembno, da izberete načine gibanja, ki ustrezajo vsem v skupini in ste s tem vsi zadovoljni.

Če želimo resnično spodbuditi dobre navade, da ostanejo z nami, pomaga, da jih kultiviramo v skupnosti.

#4: V vadbo vključujte umetnost, glasbo, ples in kulturo

Dan ima omejeno število ur in pomembno je, da naslovimo tudi potrebo po umetnosti in kulturi. Predvsem v času epidemije, omejitve druženja in kulturne dejavnosti, je pomembno, da smo iznajdljivi. Uporaba glasbe in plesa v vadbi lahko poteši vsaj del te naše potrebe in nam da dodatne energije in veselja.

#5: V vadbo vključujte naravo in gibanje na svežem zraku

Kadar se gibamo na svežem zraku, ima to dodaten pozitiven učinek na naše telo, nivo kisika in živosti, ki ga lahko izkusimo. Ne glede na to, ali se odločite za hojo, kolo, tek ali niz vaj, narava vam je na voljo, da z njo sodelujete.

Izkoristite vsak letni čas in izberite načine gibanja, ki vam omogočajo preživljanje časa na svežem zraku.

Začnite danes!

Izkoristite vsak dan, da nekaj naredite za svoje zdravje. Pojdite na sonce, na sprehod in gibajte se pametno. V veliko podporo pri tem vam je lahko spletna vadnica s Sabino (tukaj), s katero boste svojo telesno držo izboljšali, v vsakdan vpletli boljše gibalne navade, imeli podporo skupnosti in dobili navdihe za telovadbo na svežem zraku.

Sabina Blumauer, svetovalka na področju telesne drže in tehnik sprostitve

Zunanji vir

Pridružite se tudi Sabini na brezplačnem webinarju, ki ga bo imela skupaj s še tremi strokovnjakinjami. Tema bo: Recepti za zdravje. Svojo prijavo lahko oddate -> TUKAJ. 

Celostno nad stres

Interaktivna in gibalna online delavnica, s katero boste dobili praktična orodja za soočanje s stresom!

Ste pogosto nemirni in razdražljivi? Imate kdaj občutek, da ne obvladujete svojega življenja in vam stvari polzijo iz rok?

Z uravnoteženo prehrano, gibanjem in sprostitvijo lahko naredite ogromno!

Na celodnevni delavnici “Celostno nad stres” boste dobili nabor učinkovitih orodij, s katerimi boste lažje dosegali dobro zdravje, notranji mir in jasnost uma. S temi orodji boste dobili večji vpliv nad svojim vedenjem in odzivi telesa, čustev in uma v stresnih situacijah.

Tokrat v odlični ponudbi! Preverite!

VEČ INFORMACIJ