Najboljše vaje za hrbtenico!

V svetu terapij, športa, vadb, kot tudi v splošni populaciji prevladuje mnenje, da pri težavah s hrbtenico najbolje pomagajo vaje za hrbtenico. Tu govorimo o vajah za krepitev hrbtnih mišic in povečanje gibljivosti hrbtenice. Pa je to res najboljše zdravilo? V obsežni raziskavi, ki so jo delali v ZDA, so ugotovili, da je daleč najboljše zdravilo za bolečine v hrbtu sprememba telesne drže in ne telovadba. Zato bomo danes pogledali, kako lahko ta, človeku naravna vsakodnevna vadba za krepitev hrbtnih mišic, vpliva na zdravje in fizično počutje.

Vzravnanost hrbtenice pri prepogibanju

Hrbtenica je zasnovana za to, da je ravna in ne upognjena. Ko jo upogibamo, lahko poškodujemo medvretenčne diske in ligamente. Ravno zato je najboljša vaja za hrbtenico dober pripogib! Ko se prepognemo z ravno hrbtenico, je to odličen način krepitve hrbtnih mišic, saj le-te takrat močno delajo in držijo obliko hrbtenice. Dober prepogib tudi povečuje gibljivost v kolkih in razteza noge. Kako odlično je zasnovano naše telo, da so lahko vsakodnevna opravila najboljši način krepitve in raztezanja mišic! Namig: začnite z mini pripogibi, saj jih delamo mnogokrat na dan.

Nošenje bremen na pravi način

Zagotovo so vas že kdaj učili pravilnega dviganja bremen, a so zamolčali najbolj pomemben element te aktivnosti – aktiven razteg hrbtenice! Tudi nošenje bremen je lahko odlična vaja za hrbtenico, če seveda bremena nosimo na pravi način. Esther Gokhale je zasnovala Gokhale metodo, v kateri vse temelji na podaljševanju hrbtenice. Aktiven razteg hrbtenice je poimenovala notranji steznik. Brez tega je vsak dvig bremen lahko tveganje za poškodbo. Pri nošenju bremen zato vedno aktivno raztegnite hrbet (poglejte, kako to narediti) in imejte v mislih, da mora biti breme čim bližje hrbtenici. To je odlična vaja za krepitev hrbtnih mišic in globokih mišic trebuha.

Nošenje na glavi

Nošenje lažjih bremen (za začetek do 600 g) na glavi bo krepilo vaše celo telo, a prvi pogoj za to je dobra poravnava vratu.

Moja tečajnica Gokhale metode mi je iz Portugalske iz mesta Sagres poslala čudovito fotografijo, na kateri je vidno, da se ponekod v Evropi še vedno uporablja ta starodavna modrost. Na fotografiji gospa breme nosi na glavi, kar je najbolj naraven in tradicionalen način, da bremenu zmanjšamo občutek teže, svoje telo pa krepimo. Seveda moramo mi pri takih podvigih začeti postopno in z odlično držo vratu!

Spomnite se svojih babic in dedkov, spomnite se časov, ko je bilo to vse tako zelo običajno in naravno. Če teh spominov ni, pa poglejte podeželske kulture po svetu in uživajte v njihovi eleganci nošenja svojega telesa.

Dobra drža 24/7

Dobra drža čez celoten dan, dan za dnem, je torej najboljša vaja za hrbtenico, za ohranjanje stanja brez bolečin ali odpravo prisotnih bolečin. Hrbtenico raztegnite pri ležanju, sedenju, stanju, pri hoji, prepogibu in dvigu bremen. Ravno tako jo raztegnite pri vsaki telovadbi ali športu. Hrbtenica vam bo hvaležna. Znanje o tem, kako to narediti, pa je dostopno tukaj (video gradivo) ali zelo poglobljeno v programu Joga – varna za hrbtenico, ki je v mesecu aprilu 2022 tudi v akcijski ceni.

 

Sabina Blumauer, učiteljica primarne telesne drže

 

Joga vaje za hrbtenico

Spletni tečaj Joga varna za hrbtenico je edinstven tečaj. Zakaj? Ker vas uči najprej dobre drže in nato, kako s tem telovaditi. Seveda lahko vse osnove dobre drže iz tega programa uporabljate 24 ur na dan.

Zagotovo pa vas zanima tudi, kako z dobro držo telovaditi. Namenjeno je vsem ljubiteljem nežnih vadb, ljubiteljem joge (tako začetnikov ali mojstrom), kot tudi in predvsem čisto vsem z bolečinami v hrbtu.

VEČ INFORMACIJ