Pokončna drža – preprosta tehnika zanjo

Skoraj vsakdo je že izkusil napetost v ramenskem obroču. Dejstvo je, da delo za računalnikom, vsakodnevni stres in obveznosti prispevajo k težavam s hrbtenico. V tem kratkem članku preberite, kako s preprosto tehniko razbremeniti ramena in zgornji del hrbtenice ter izboljšati svojo držo.

Mit o pokončni drži

Marsikdo se ob besedah “drži se pokonci” postavi v zelo prisilno pokončno držo – ramena potegnemo nazaj, prsni koš izbočimo in brado dvignemo navzgor. Kot vojaki. Dejstvo je, da to povzroča več škode kot koristi. Zakaj?

Ko ramena povlečemo nazaj, to obremeni naše mišice med lopaticami, ki začnejo boleti. Ko izbočimo prsni koš, to povzroči stisk diskov ledvene hrbtenice. In ko dvignemo brado navzgor, stisnemo diske vratne hrbtenice. Narobe svet, ki povzroča bolečine. Pretiran prikaz take drže je na fotografiji.

Kako dobra drža izgleda?

Primer nam prirojene telesne drže so stare kulture, naši predniki in vsi majhni otroci. Vsem je skupno to, da je hrbtenica zelo pokončna, ledveni in vratni predel izravnan in zadnjica zadaj.

Preprost trik

Preprosta tehnika, ki jo uči Gokhale metoda, hkrati pa je splošno poznan, je zaokrožanje z rameni. Ampak pozor! Pomembno je, kako to storimo!

  1. Pravilo: z vsako ramo posebej.
  2. Pravilo: ramen nikoli ne držimo nazaj z mišicami.

Z eno ramo pojdite naprej, navzgor, nazaj in navzdol. Enako z drugo ramo. Na koncu se z nekaj izdihi prepričajte, da ramen ne zadržujete nazaj z mišicami. Preprosto se sprostite. Kratek video prikaz.

Učinek te tehnike

Vsakič, ko boste zaokrožili za rameni, boste svojo ramo obesili na svoj skelet. Prsna mišica se bo vsakič malo raztegnila. Rame bodo vsakič ostale malo bolj nazaj brez, da bi jih tam držali. Bolje boste zadihali, izgledali boste bolj pokončni, samozavestni. Ta tehnika izravna vašo prsno hrbtenico, hkrati pa omogoča, da se mišice med lopaticami lahko začnejo sproščati. Odkar sama uporabljam to tehniko, ne potrebujem več masaž, saj je zategnjenost v ramenskem obroču del preteklosti. Izredno preprosto in izredno učinkovito.

Na kaj paziti

Zelo pomembno je, da pri zaokroženju z rameni obdržite rebra sidrana navzdol in da je gib z ramo res izoliran. Na tak način bo hrbtenica ostala na svojem mestu in ne boste obremenili ledvene hrbtenice z dvigom reber navzgor. Izdihnite in se sprostite. Če želite globji vpogled v to in ostale tehnike izboljšanja telesne drže, obiščite kakšno od mojih brezplačnih delavnic.

Sabina Blumauer, učiteljica Gokhale metode