Skrivnosti naravne telesne drže in odprave bolečin!

Ste vedeli, da je odprava bolečin v križu dokazano najbolj učinkovita s spremembo telesne drže? Če tudi vi trpite za občasno ali stalno bolečino v križu, vratu ali drugod v mišično-skeletnem sistemu, pozorno preberite ta članek, saj vsebuje veliko dobrih usmeritev.

Za človeka naravna telesna drža

Živimo v poplavi informacij, pa vseeno je o telesni drži toliko zavajajočih dejstev. Ne, ni naravno, da se držimo pokonci tako, da rame vlečemo nazaj in prsni koš dvigamo. Ne, ni naravno, da brado dvigamo gor, ko se vzravnamo. Nam naravna telesna drža je v resnici pokončna in sproščena. Temelji na dobri postavitvi medeničnega obroča, hrbtne mišice pa morajo biti sproščene, da se z dihanjem lahko raztezajo. Tudi sedenje je naravna aktivnost za človeka. Če sedimo dobro, je to lahko terapevtska dejavnost, česar si marsikdo sploh ne more predstavljati (več).

Zgled majhnih otrok

Lep primer pokončnega in sproščenega sedenja so majhni otroci, ki jih z nošenjem v lupinicah še nismo naučili slabega sedenja na repku. Malčki se naravno držijo tako, da bo njihova zadnjica zadaj in da so sproščeno pokončni. Čeprav smo za to kot vrsta anatomsko zasnovani, pa je to navado treba kultivirati in jo prenašati iz roda v rod. Žal dandanes tudi majhni otroci pogosto sedijo zelo slabo (na trtici namesto na sednicah), ker jim starši ne pomagajo pri dobri postavitvi zadnjice.

Hrbtenica odraslega potrebuje eno stvar

Preden odrasli spravimo zadnjico nazaj na svoje mesto, je nujno, da hrbtenici začnemo dajati razteg. Tu nikakor ne govorimo o gibljivosti hrbtenice, ki jo vsi tako radi poudarjajo in ki je zmotna, pogosto škodljiva za ligamente ter diske hrbtenice. Tu govorimo o navpičnem raztegu hrbta in dajanju naravnega prostora diskom, da lažje ostanejo zdravi in funkcionalni. V zadnjih 100 letih se je naravna J-oblika hrbtenice sesedla v S-obliko in to je treba nujno nasloviti, ko odpravljamo bolečine v hrbtu.

Kako hrbtenico varno raztegniti?

Najbolje hrbtenico raztegnemo, če 24 ur na dan poskrbimo, da so rebra naravno sidrana v linijo s trebuhom (video), rame zaokrožene nazaj, vrat pa pokončen. Pri aktivnostih kot so sedenje, ležanje, ipd. vedno lahko uporabimo naslonjalo ali posteljo, da hrbtenico damo v rahel večurni razteg. Pri gibanju in pripogibanju je pomembno, da za razteg hrbta poskrbimo aktivno. Vsega tega nas uči Gokhale metoda. Kot dodatek k temu pa lahko izvajamo tudi telesne vaje ali pa se občasno obesimo na drog in obvisimo.

Skrivnosti naših prednikov in starih kultur

Dobra telesna drža je stvar kulturnega prenosa in po svetu je kar nekaj kultur, kjer ta znanja normalno prenašajo na potomce. Če smo od rojstva naprej deležni dobrega zgleda in dobrega rokovanja, potem to lahko postane naraven del našega vsakdana. Potem naravno pride do tega, da pri nošenju bremen avtomatsko aktivno podaljšamo hrbet s trebušnimi in hrbtnimi mišicami, prepogib pa je vedno narejen iz bokov in z ravno hrbtenico.

Iz teorije v prakso

O naravni telesni drži in odpravi bolečin v križu, o raztegu hrbta in skrivnostih starih kultur, bi lahko še veliko pisali. A toliko bolj pomembno je, da učinek dobre drže začutite sami. Ravno zato vabljeni, da se prakse naučite iz udobja svojega doma.

Izpolnite  obrazec in prejmite praktična navodila, kako izboljšati svojo telesno držo in odpraviti bolečine. Dobili boste brezplačno poglavje iz knjige Rešite se bolečin v hrbtu v 8 korakih, kjer je navodilo o varnem dviganju bremen. Prejeli boste nekaj praktičnih videov, iz katerih se lahko začnete učiti takoj in pa možnost prijave na brezplačno delavnico sedenja.

Sabina Blumauer, učiteljica primarne telesne drže

21 – dnevni izziv za več energije in boljše počutje

Naša vitalnost je tesno povezana z našo življenjsko energijo – prano. Ko slabo jemo, ne dobimo te energije s hrano. Ko slabo dihamo, se premalo gibamo in nismo v stiku s svežim zrakom, preprečujemo vitalnost. Ko smo preveč v mislih, se telo sključi, zakrči in izgubimo stik s tem trenutkom, kjer je moč, da svojo življenjsko energijo poživimo. Vabimo vas, da se vitalnosti z nami lotite CELOSTNO in svojo življenjsko energijo z nami okrepite!

Za vas so strokovnjakinje iz področja telesne neodvisnost pripravile 21 dnevni izziv VITALNIH 21, kjer boste med izzivom vsako jutro prejeli elektronsko sporočilo s kratkim videom in gradivom, ki si lahko pogledate kadarkoli.

Vsi posnetki in gradivo pa vam ostane na voljo za neomejen čas.

 

VITALNIH 21