Trije načini od stresa do sprostitve

Stres je tesno povezan s stanjem naših misli (psihično preobremenjenostjo) in močno vpliva na naše fizično počutje ter zdravje. Stopiti iz prihodnosti ali preteklosti nazaj v ta trenutek ni težko, pa vseeno nam tolikokrat spodleti!

Ker nas naše nezavedno delovanje in mnogi opravki tekom dneva hitro vodijo iz enega napetega trenutka v drugega, je v tem članku izpostavljenih nekaj preprostih vaj, ki vam bodo hitro pomagale stran od stresa nazaj v naravo stanje sproščenosti.

  1. Način: sprostitev preko zavedanja telesa

Že sedaj med branjem lahko opazite, da se vaša stopala stikajo s tlemi, vaša zadnjica se dotika stola in vaše roke slonijo na mizi, stolu ali vašem naročju. Je res? S to preprosto vajo opazovanja tega, kje se vaše telo dotika površin, se lahko za trenutek ustavite, pozabite na stres in začutite svoje telo.

Čutite lahko kako se teža telesa dotika površin. Morda lahko zaznate tudi, kakšen je občutek v vašem prsnem košu ali trebuhu. Še en korak naprej bi bil, da med opravljanjem dela pozornost osredotočite na premikanje prstov po tipkovnici ali zavedanje pozicije svojega telesa. Premik v zavedanje telesa je eden pomembnih ključev za sprostitev psihičnega pritiska.

  1. Način: stran od stresa s pomočjo opazovanja diha

Opazite lahko, da vedno znova vdihnete, čeprav se tega redko zaveste. Pri tem vdihu, ki se vam ravnokar dogaja, lahko opazujete kako hladnejši zrak vstopa skozi nosnici, napolni spodnji del pljuč, srednji del in zgornji del pljuč. Vdihu naravno sledi sprostitev oziroma izdih. Toplejši zrak se iz pljuč pomakne navzgor proti glavi in ven skozi nosnici.

Morda opazite, da je vaš dih zelo plitek in hiter. Kakorkoli že zaznavate svoje dihanje obstaja verjetnost, da bolj kot svoj vdih opazujete, tako kot to počnete sedaj, lažje se pljuča napolnijo z zrakom in lažje se dih tudi umiri ter poglobi. Temu počasnemu, golobokemu dihu lahko namenite še nekaj trenutkov oziroma se nazaj na to enostavno opazovanje dihanja vrnete večkrat tekom dneva.

  1. Način: nad stres  – s fizičnimi vajami

Poleg opazovanja tega kaj s telesom počnemo (tipkamo, dvigamo kozarec, nosimo vilico k svojim ustom) ali kako dihamo, lahko iz uma v telo zelo uspešno stopimo tudi z različnimi vajami.

Preko telesnih vaj lahko v delovnem času zaokrožimo s zapestji ali stopali, pretegnemo roke nad glavo ali pa jih primemo za hrbtom, naredimo nekaj počasnih počepov ali pa enostavno raztegnemo in sprostimo tiste mišice v telesu, kjer čutimo nelagodje ali napetost. Si lahko vzamete minuto časa in katero od vaj izvedete že sedaj?

Zelo enostavno lahko z rokami sežete visoko nad glavo in se z občutkom pretegnete v različne smeri. Pri tem bodo rezultati veliko boljši, če med vajo ne boste razmišljali, ampak zaprli oči in samo čutili udobje v telesu.

Dodatni namigi za uspešno soočanje s stresom

Če se po prebranem prispevku počutite malo bolje, kot na začetku branja, potem je moj namen dosežen! Še nekaj dodatnih izhodišč, za lažje soočanje s stresom:

  • Priznajte si koliko lahko zmorete in si ne naložite preveč. S tem nikomur ne delate usluge, še najmanj pa sebi.
  • Tekom dneva si v naprej zagotovite čas zase, ki bo v vas zbudil občutek zadovoljstva in sproščenosti. To je lahko večja fizična aktivnost, sprehod v naravo, mirno kosilo s dobrimi prijatelji ali enostavo čas, ko ni popolnoma nič na vašem urniku.
  • Ukrepajte zgodaj. Delite svoje dvome in skrbi, pogovorite se preden ste v popolni reakciji in preobremenitvi.
  • Vračajte se nazaj v trenutek. Ko v naglici hitite, se iz kaosa misli začnite zavedati svojih gibov in tega kaj s telesom počnete, kako se počutite, saj vas bo to iz misli spravilo nazaj v telo in vas sprostilo.
  • Opazujte svoj dih. Poleg opazovanja diha in popolne umiritve se lahko odločite tudi za kratek gibalni odmor podkrepljen s kvalitetnim dihanjem.
  • In še najpomembnejše: poskrbite za dovolj spanja ponoči in dovolj vode čez dan.

Kako naprej?

Bolj poglobljeno in vodeno se lahko v tematiko soočanja s stresom preko fizičnih vaj za sprostitev seznanite v novi video seriji, ki smo jo za vas pripravili na Inštitutu za neodvisnost. Video serija je namenjena kratkim gibalnim odmorov, ki podpirajo zdravje hrbtenice, razmigajo telo, sprostijo um ter vas korak za korakom usmerjajo v večje zavedanje tega trenutka, večjo sprostitev in kakovost življenja.

Sabina Blumauer, učiteljica temeljnega tečaja Gokhale metode

Želim izvedeti več o fizičnih vajah za sprostitev!